Dyskalkulia

Czym jest dyskalkulia ?

Dyskalkulią rozwojową są trudności w nabywaniu podstawowych umiejętności matematycznych, które nie są wynikiem niskiej inteligencji, innych zaburzeń rozwojowych czy ruchowych i deficytów neurologicznych. Dyskalkulia rozwojowa jest zaburzenie neurorozwojowym.

W klasyfikacji ICD-11 są to rozwojowe zaburzenia zdolności matematycznych

Dlaczego mogę podejrzewać, że mam dyskalkulię?

Jeżeli matematyka mi nie idzie, nie czuję problemów matematycznych. Nie rozumiem tego, co tłumaczy mi więcej niż jeden człowiek. Nie lubię liczyć.

Co mam zrobić?

Możesz zgłosić się do nas na diagnostykę i konsultacje. Być nie masz dyskalkulii, ale masz stany lękowe związane z matematyką. Na to też możemy pomóc.

Jak wygląda diagnostyka ?

Proces diagnostyczny składa się  z trzech etapów, każdy trwający około godziny. Pierwszy to rozmowa z zainteresowanym i jego rodzicami. W jej trakcie ustalamy jakie są problemy. Na drugim etapie jest test w kierunku dyskalkulii i ustalenie problemów z wiedzą matematyczną. Na trzecich zajęciach omawiamy wyniki testu i braków w wiedzy matematycznej na poziomie szkolnym zainteresowanego oraz proponujemy rozwiązania terapeutyczne. 

W czym możemy pomóc?

Prowadzimy terapie pedagogiczną związaną  dyskalkulią i stanami lękowymi związanymi z matematyką. Oprócz tego pomagamy uzupełnić wiedzę z matematyki od klasy zero do matury.